beccasblogg-

Alla inlägg under juli 2014

Av Becca - 22 juli 2014 12:44

we're all in the same hell, just on diffrent levels, playing with the same rules, just dealing with diffrent devils...

 

Mitt absoluta favorit "qoute" ↑ 

Jag säger det dagligen,  skrikandes, gråtandes, skrattandes...det beror på.

Förut så kunde jag inte förstå hur det var att vara beroende av något... haha, nu vet jag, 

Ärr bleknar, och utan mina ärr är jag ingen. Det är nog den största triggern...

Jag ångrar att jag gjorde det, jag ångrar det första ärret. Snälla snälla snälla, gör det inte! 

Jag vill inte att vi ska glömma bort dom andra slags självskadetjoffs, men jag kan inte ta upp det här. 

Vi sitter alla och väntar på den rätte som ska rädda dig ur skiten men ärligt talat,  1, 7% av alla har blivit räddade, om inte mindre. Man måste bli sin egna hjälte. Givetvis kan man prata om det med en massa människor men den enda som kan ta dig själv i kragen och säga: "nä nu jävlar!  Vakna! Ät! Skratta! Spola bort rakbladen! Kasta bort tändaren! Skärp dig!" Är du! Ingen annan! För vill inte du, då kommer det inte hända något. 

Förlåt för ett kort inlägg men mitt blodsocker sjpnk just till marken och jag håller på att svimma här..

 

Av Becca - 20 juli 2014 00:39

"VET DU EN SSAK?  AJ LÖV U! "n

ä, hon var så full att hon inte kunde prata ordentligt. .. "DU Ä SHOM MITT EXTRA BARN!" 

Ojojoj, folk är duktiga på att pussas och kramas och taffsa när dom är full...

Krister och ante var absolut fullast... "ANTEE!!!!" *krister hugger tag i ante och placerar händerna på hans skinkor* "Å JA NÖP! JA NÖP SÅ ATT HE GJORD ONT TI FINGRA!!!" *grabbar tag i antes skinkor med järngrepp* 

Kom ihåg att båda två är 40+

Jaah, släktträffen vart... bra! När vi kommer dit sitter alla och leker fina och när vi åker därifrån raglar alla omkring,  jääävligt fulla. Har aldrig haft så roligt i hela mitt liv..

Hehe, min faster drog i sig minst tre smirnoff!  Smög fram och sniffade ur flaskan... AMANDA! DU HADE FAN RÄTT!!! DET LUKTADE GOTT SOM FAN!!! längtar tills jag är femton...

Ante (farbror) Fredrik (farbror) mamma och jag stod och pratade: 

Ante: Men du ska veta det! Att vill du ha något! Så köp vi ut åt dig! 

Mamma: nej!!!

Ante:visst fredrik? (Fredrik som står och tänker på annat vaknar till)

Fredrik: Absolut!!! Det är bara å ring! 

Jag: gött!! 

 

Hehe! Sen kom nån på att man skulle dra snusk-historier... i mikrofonen...på högsta volym och förvänta sig att barnen inte hör.. just sayin, mina släktingar kan dom mest grova och detaljerade...  uhm, jag och mina nästan jämnåriga tremeningar gömde oss i ett hörn, intill scenen... och så här lät det på krister: 

"Ja, det var en gång en resande försäljare var ute å körde å kom ti en bondgård o så kom det barn...*sneglar på oss* ...nästan pinsamt...ehm...ska ni inte gå och leka?!! GÅ Å LEK FÖR SATAN!!!!"

 

Många kramar. .. hit och dit... 

Ajja,  roligt att titta ut på alla dårar och tänka;   ja..ja ä int ett skvatt bättre än dom...ja ä lika mycshe dåre som de..."

Hahahaha

Kram,  mamma frågade mig varför jag luktade rök pch var alledes hes... ehm, ja, jag rök SJÄLVKLART på! Jag är hes för att jag har skrattat och med alkohol kommer cigaretter, så varenda jävel satt ju å sög cigarett efter cigarett inne i tältet,  suck...

KRAM

Av Becca - 17 juli 2014 19:43

BAM! ett nytt inlägg!

Har börjat ta fram det jag Ska ha med mig till fjället... hum...det viktigaste är med! Jag har sprungit runt och dammsugit min hjälm, putsat stövlar och smörjt läder hela kvällen och när mamma frågar om jag ens tagit med något åt mig själv... "äh... det tar vi imorgon... vars fån är mina ridhandskar nu då?!" 

 

Nu när jag ligger här och lyssnar på Whole lotta Rosie (har du inte hört den så gör det!" Av ac/dc så... nån gång i mitt liv ska jag ha en Sto som heter Rosie som förlamar alla med sin awesomness! "never had a woman like you, doing all the things you do, yeah, you're a whole lotta woman, a whole lotta woman. A whole lotta rosie! "  yupp... sen ska jag ha en enorm gosigt kallblod som ska heta Bamse och en ädel ängel som ska heta Vienne... 

Badlands är ju... FCKN AWESOME! 

 

Btw, jag har 1800 gummiband.. nu jävlar jocke kommer du få en massa flätor! 

 

Näe men har det gått 20minuter nu? Nej.. måste ligga på rygg i 20min varje dag för att min rygg ska få energi... hardcore rygg...

Kram!

Av Becca - 17 juli 2014 17:35

Herregud,  kkänns som om allt bara lossnat? En enorm tyngd har bara släppts från mina axlar! Inlägget igår... jadu.. det var bara en bråkdel av allt jag igentligen vill säga men för stunden är jag helt okej, inte som förut, helt uppskruvad och livrädd. Jag är fortfarande rädd men..GAH! JAG FICK EN MYGGA I NÄSAN! 

Juste,  jag har fler helt otroliga internet kompisar som te.x Vienne & Broken girl... jag måste komma på ett namn åt henne, broke? Det får duga! Vienne är helt ootrolig, hur snäll som helst! Ni vet, ibland så lär man känna någon och vill jättegärna träffa dem men aldrig kommer försöka, händer det så händer det liksom! och vienne är en sån... man skulle vilja träffa henne och ge henne en kram och säga..ja...man vill prata med personen iafl xD 

Ja... idag har jag tvättat tränset och smörjt in det, just nu hänger det ute i kvälls solen. När jag tog upp läder tvålen från vattnet så var det en vit ljus hinna på den. Uh? Konsistensen är slibbrig och påminner mig om något och så läser jag på förpackningen "Animaliska råvaror" URK! bra tvål dock! Uhm.. tvättade av pappas (snart min) Bubbla 68:a ... den är så söööt, älskar den, älskar ljudet av den.. FlapFlapFlapFLAAAAAFLAAAPFLAAAAPflap osv. Pappa skulle försöka få tag i en Valiant, besiktad utan växellåda och motor tror jag han sa eller ngt.. då snor vi bara motorn och det från den vi har nu (min ögonsten haha...) 

Caitie, minns du när jag la upp ett inlägg om den och du tröstade med att det säkert bara var ytlig rost? Jo... du vet .. när vi kör den där så brukar jag ta av mig skorna och sätta foten mot Hålet i golvet och låta gräset på marken kittla mig under fötterna... den går inte att rädda!! Men det fixar sig nog ändå...

Jag klippte och band upp en av mammas buskar.... asså, jag är amazing! 

Kram på er! Läs inlägget här under...

Av Becca - 16 juli 2014 23:44

Someday, i'll heal...full of scars..nej! Det är iinte ett citat eller jo.. men det är sanningen. Jag kommer inte läka idag,  och inte imorgon men någon dag...nån dag ska jag också le..på riktigt. .nån dag ska jag också skratta, på riktigt... visst? För ingen kan väll leva i totalt mörker, right? 

Amandas blogg har alltid påverkat mig, starkt.. jag dött av skratt. Riktigt skratt... ramlat av stolen och gråtit av skratt. Sen har jag blivit totalt knockad. Hur jävla amazing hon är. Vet ni hur många gånger jag har vägrat gå över skolgården,  genom en korridor full av snusande nior, av total skräck har jag bara stannat och tänkt:"du är ful men gå ändå! Ful, tjock, luktar äckligt... gör jag? Nej...ugh... MEN SKÄRP DIG BECCA!!! Amanda skulle ha DANSAT förbi dem...okej tre steg kvar..ett..två...tre, du är klar! YES!" 

Jag har varit spyfärdig... tänkt på amanda och varit fine igen... 

Jag har haft ärr på insidan men nu även på utsidan,  varenda gång jag gjort det så har jag blivit spyfärdig, herregud... Amanda skulle ha dödat dig... MEN HON ÄR INTE HÄR OKEJ?! 

Folk varnar mig.. "hon kanske är en femtio årig gubbe! Och caitilin kan vara ett psyko" okeeej... men vem fan det än nu må vara så har dom räddat livet på mig, gett mig hopp när jag helt enkelt gett upp. Och okej, ett psyko som gett mig mer självförtroende än NÅGON AV ER! Honestly,  jag bryr mig inte om ni inte heter, hur ni ser ut, vars ni bor...det intresserar mig inte ett skit, så länge jag har ett tilltalsnamn på er (ni kan typ heta Krokodilen..thats fine) så länge att allt denna support är sann och DET är det som spelar roll och DET tvivlar jag inte en sekund på!! 

Eeeftersom Caitie är vuxen så är hon en av dom TVÅ vuxna jag litar på. En av de TVÅ vuxna som aldrig skadat mig, pressat mig m.m

Vi lever i en vrickad värld och ni utomstående kommer ALDRIG fatta. Titta er omkring, ni säger att dagens ungdomar är Såååå dumma men hur gammla är dom igentligen?  Ja juste, dom är vuxna! Titta lite yngre! Hur många av oss super, ligger runt, festar m.m? Nope, inte många va? Dom flesta är tysta och förvånansvärt kloka, hur? Dom flesta ungdomar jobbar mot att man ska skära sig (fast nästan alla gör det)  och nästan inga tycker det är fel att vara gay, homo m.m 

Det värsta är att vi blandas ihop med dom FÅ jävklarna som anonymt hatar på internet. Kränker och röker m.m Dom är igentligen inte många, inte på riktigt... i grund och botten vill ingen hata... men samhället pressar  oss och sätter oss i den positionen. Jag vet inte hur många gånger jag sett ungdomar son äntligen försökt bryta sig fri men genast trampats på plats av nån ful jävel.

Ni har ingen aning om vad vi igentligen gör på våra telefoner! Ni vet inte hur många som kämpar med att prata någon ur självmord. Jag har själv gjort det och det är HEMSKT. Vet ni hur gammal den tjejen var? 14! vet ni hur många gånger hon försökte?  4!!!  Fyra sjuka nätter innan hon äntligen fick hjälp! Självskadebeteende eller va fan man ska säga, "selfharm" bränna sig, skära sig, ,slå sig m.m  ätstörningar som anorexia m.m ... haha... usch... att vara äcklad av sig själv 24/7 är det hemskaste som finns, jag pratar av egen erfarenhet.  asså, jag ska söka hjälp för det för jag gör det INTE med vilja..  jag kan helt enkelt inte äta mig mätt. Bara till den gräns att nin mage säger att du inte är döende längre och går jag längre och blir mätt så blir jag alledes spyfärdig. Jag har öyckats att inte spy upp det och jag ska fan lyckas också! Meen.

 Kommer det inte ut den vägen så kommer det den andra vägen... 

Hursomhelst så hatar jag när fjollor försöker göra mode av det!! Skär sig, laddar upp på instagram, får medlidande m.m och ser till att heeeela komunen vet att dom skär sig. Det får mig att vilja spy över dem.  Ni som gör det sluta!!! Ni är bara falska h*ror! "A men som om du vet bättre då?" Ja! Jag säger fan bara JA! jag vet! Och jag ska inte konfronteras om det här för jag väljer att skriva det här och endast här! Jag ska klara den här striden och tro inte att jag helt plötsligt är behov av en vuxen eller något för NEJ! jag har klarat mig hittills som alla andra och tro inte att jag helt plötsligt behöver någon som torkar mig i röven igen för jag är spyless på alla "åh becca! Jag finns här för dig!" Jag är helt seriös när jag säger att jag får kvälvningar av det för ärligt talat. Vilka äkta kompisar säger det?! Nej, dom knackar åå dörren och kliver in fast jag skriker i protest och kramar om en och ser på film och skriver långa texter till en! Sofia var så jävla söt när jag var deppig så fick jag ett mail med massor av bilder på söta kattungar och djur! DET är true friendship! Äkta vänner småller till en på käften och skriker i ilska att dom älskar en och att man fan borde vakna upp NU och sen får man enorm kram när man börjar gråta...

Så blanda för fan inte ihop VI med DOM och DOM är dom som inte erkänt sina problem än och VI är dom som står med skit upp till axlarna och förväntas le. 

Min kik är ALLTID öppen och är: beccsbecky 

om du iinte har kik så skriv till mig så får du mitt Skype namn. Jag är för det mesta uppe till halv fyra på nätterna sä tveka inte med att skriva! Jag vet hur det känns...

Puss på dig och jag älskar dig! Du är vacker och underbar! 

Av Becca - 15 juli 2014 15:15

hatar dig  för att du får mig att känna en helvetes massa saker. Jag hatar dig för att du kan få mig så arg att jag gråter, vad gör du då? Pressar dig lite närmare, ansikte mot ansikte.  Och vad ska jag göra?! Vara arg? Det går inte... Du kan aldrig stå still och när du stannar så står du halvägs upp i hö stacken och fast kilad på ett helt omöjligt ställe och vägrar i sten flytta dig. Jag älskar hur sur du blir när jag aldrig slutar gosa med dig och dränker dig i pussar. Förut när jag inte sett dig på länge så får du aldrig en lång kram och ett litet skrik av glädje när jag öppnar grinden och ser dig, förut hoppade du alltid till. Men nu är du så van att du inte ens rör på dig.

    aaaw!!!!! 

  halsen, öronen, ögonen... jag har sett mycket hästar men... aldrig en sån som du. Aldrig en så vacker...

  selfie med hästar går inte... NEJ! Mobilen går INTE att äta!!!

Ja... jag lovar...  haha, jag är ganska rädd på bilden.. med all rätt, nästa sekund nafsar han i mitt öra xD åååh jag älskar den här hästen

  jag absolut gap flabbar på den här bilden och jag vet att den inte är perfekt men jag är glad, jag slrattar och jag är nöjd även om han sabbade världens finaste bild... men i mitt tycke vart den här minst lika perfekt...

Kram på er... jag ler i verkligheten som fan bara vid tanken av Jocer...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards